Przepływ informacji przez wirtualne biuro
Firmy stwarzające możliwość założenia wirtualnego biura zajmują się świadczeniem na rzecz swoich klientów różnych usług. Oprócz udostępniania im lokalu przeznaczonego na biuro zajmują się także odbieraniem przesyłek pocztowych oraz obsługą konta elektronicznego swojego klienta. Głównym sposobem na przepływ informacji pomiędzy wirtualnym biurem, a jego właścicielem jest kontakt emailowy i telefoniczny. Oprócz tego pracownicy wirtualnego biura mogą odsyłać na inny adres pocztę przychodzącą do swojego klienta oraz informować go o umówionych w jego imieniu spotkaniach biznesowych. Mogą zajmować się obsługą takiego biura nawet w okresie urlopowym, a dzięki temu interesanci ich klienta będą mogli załatwiać swoje sprawy przez cały rok.
Przepływ informacji pomiędzy różnymi oddziałami firmy za sprawą wirtualnego biura
Jednym z powodów zakładania wirtualnych biur jest ich atrakcyjna lokalizacja. Posiadanie wirtualnego biura staje się dla osób posiadających firmę znajdującą się w mało znanej części kraju szansą na dotarcie do większego grona potencjalnych klientów. Założenie takiego biura usprawnia także przepływ informacji pomiędzy różnymi oddziałami firmy dzięki temu, że pracownicy biura są odpowiedzialni za rozsyłanie emaili informacyjnych czy zleceń do wykonania dla osób znajdujących się w różnych częściach kraju. W wirtualnym biurze mogą być także organizowane spotkania biznesowe i okazjonalne dla klientów oraz ich kontrahentów. Czasami w takich biurach przeprowadzane są także rozmowy kwalifikacyjne przed przyjęciem do pracy.
Strony internetowe wirtualnych biur
Osoby prowadzące wirtualne biura starają się dotrzeć do swoich potencjalnych klientów, dlatego prowadzą strony internetowe, na których dokładnie opisują zakres swojej działalności i pełnione przez siebie usługi. Starają się także prowadzić całe kampanie reklamowe kierowane do właścicieli różnych firm. W czasie takich kampanii nie tylko polepszają wygląd swoich stron internetowych, ale też wykupują miejsca na reklamy internetowe oraz miejsca na reklamy zamieszczane w głównych częściach miast. Zdarza się także, że zatrudniają ulotkarzy i osoby odpowiedzialne za reklamę telefoniczną. Prowadzą także różne akcje promocyjne. W trakcie takich akcji można wykupywać tańsze pakiety usług i uzupełniać je dodatkowymi usługami.