Porządki robione w okresie zimowym
Okres zimowy nie sprzyja robieniu porządków wokół domu, ale domownicy mogą zajmować się sprzątaniem domowych pomieszczeń. Takie porządki robione są głównie przed świętami Bożego Narodzenia oraz w trakcie ferii zimowych. W czasie zimowych mrozów wprawdzie nie można myć okien na zewnątrz, jednak można je myć od wewnętrznej strony, a także czyścić żaluzje i ścierać kurze z parapetów. Dzięki temu w domowych pomieszczeniach będzie panował przyjemny zapach, wzmacniany poprzez dokładne ścieranie kurzu ze wszystkich szafek przy użyciu specjalnych środków kupowanych w sklepach ogólnobranżowych. Przez cały rok można także dokładnie czyścić kuchnię i łazienkę, a znoszenie świątecznych ozdób sprzyja robieniu porządków na strychu.
Ścieranie kurzy w halach sportowych
W halach sportowych mogą być organizowane zarówno zajęcia dla dzieci, które chcą zostać w przyszłości sportowcami, jak i dla osób przygotowujących się do ważnych zawodów. Dlatego w halach sportowych przebywa dziennie wiele osób, które poddają się różnym ćwiczeniom lub oglądają zmagania innych. Mogą one powodować zaśmiecanie takich hal, dlatego osoby zatrudnione w ekipach sprzątających zajmują się najpierw wyrzucaniem śmieci, a następnie ścieraniem kurzy i zmywaniem podłóg. Wykorzystują do tego silne środki dostępne w sklepach ogólnych i bardziej sportowych. Dzięki temu wszystkie osoby przebywające w takich halach mogą czuć się bezpiecznie i komfortowo. Po większych zawodach sportowych przeprowadzane są także generalne porządki hal sportowych.
Deleguj zadania
Jeżeli nie lubimy sprzątać, a naszego partnera dręczy ten sam problem, to warto wspólnie go rozwiązać. Nasz dom w końcu nas reprezentuje przed innymi ludźmi, a nie chcielibyśmy wypaść na osoby niechlujne i niezdolne do zadbania nawet o swoją własność. Utrzymywanie porządku to ostatecznie obowiązek, chociaż tego nienawidzimy. Dobrym pomysłem będzie rozdział miejsc do sprzątania ? w ten sposób skrócimy czas pracy. My zajmujemy się parterem, a ukochany piętrem czy na przykład podział na kuchnię i łazienki oraz salon i inne pomieszczenia to jedynie kwestia tego, jak się umówimy. Ważne jest to, aby dokładnie nakreślić zadania. Inna propozycja to zmienianie się co tydzień ? pierwsza i trzecia sobota miesiąca przypada nam, a drugą i czwartą zostawiamy dla sympatii. W ten sposób zyskujemy dwa tygodnie wolne od nielubianej czynności, co sprawia, że trudniej jest przekonać siebie i współlokatora do tego, aby zignorować mycie i odkurzanie oraz inne czynności związane ze sprzątaniem.