Napęd hybrydowy w autokarze
Napędy inne niż te na paliwo staja się coraz szerzej stosowane, do tego stopnia, że już w autobusach i autokarach montuje się napędy hybrydowe. Póki co jeden Polski producent wypuszcza takie właśnie autobusy, jednak niestety nie jeżdżą one u nas, a głównie w Niemczech. Jednak możliwe, ze wkrótce i u nas autobusy miejskie będą napędzane takim napędem.
Niektórzy prywatni przewoźnicy już zrobili inwestycje w takie pojazdy hybrydowe i można je wynająć na wycieczkę, czy nawet przejazd zagraniczny. Niestety jednak kilka lat przyjdzie nam poczekać zanim stanie się to standardowym napędem montowanym w pojazdach dalekobieżnych takich jak autokar.
Wiki o autobusie
Autobus ? pojazd samochodowy przeznaczony do przewozu większej liczby pasażerów.
Według polskiej ustawy ?prawo o ruchu drogowym? pojazd ten przystosowany jest do przewozu więcej niż 9 osób (w tym kierowcy). Według definicji Europejskiej Komisji Gospodarczej, Eurostatu i Międzynarodowego Forum Transportu jest to pasażerski mechaniczny pojazd drogowy przeznaczony do przewozu więcej niż 24 osób (wliczając kierowcę) i posiadający zarówno miejsca siedzące, jak i stojące.
Może mieć jeden lub dwa pokłady (autobus piętrowy), bądź składać się z dwóch lub więcej części połączonych przegubem (autobus przegubowy), może ciągnąć przyczepę bagażową.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus
Autokar za granicę?
Polscy przewoźnicy oferują wycieczki nie tylko krajowe, niektórzy z nich posiadają licencję na wyjazdy zagraniczne. Niestety licencja jest wymagana przez Unię Europejską i prawo Polskie, wiec przewoźnicy bez takiej licencji nie mają prawa prowadzić działalności transportu zbiorowego zagranicznego.
Jednymi z częstszych tras jest np. Belgia, Praga czy tez Wiedeń. Ceny takich wyjazdów są oczywiście droższe niż te wyjazdy w granicach naszego kraju, jednak czasami jest to dużo korzystniejsza opcja niż powiedzmy lot samolotem na wskazane miejsce.