Trochę podstaw
Układ zapłonowy ? część składowa silników o zapłonie iskrowym. Jego zadaniem jest wytworzenie iskry elektrycznej pomiędzy elektrodami świecy zapłonowej w odpowiednim położeniu tłoka podczas pracy silnika, w celu zapalenia znajdującej się w cylindrze mieszanki paliwowo-powietrznej.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_zap%C5%82onowy
Kilka faktów o aparacie zapłonowym
Aparat zapłonowy - urządzenie, którego głównym zadaniem jest podłączanie ("rozdzielanie" stąd zamienna nazwa "rozdzielacz") prądu elektrycznego wysokiego napięcia, który jest wytwarzany w tzw. cewce wysokiego napięcia, do świec poszczególnych cylindrów w silnikach spalinowych.
Typowo jest zrealizowany technicznie przez mechaniczny przełącznik obrotowy wysokiego napięcia, napędzany na ogół od wału silnika lub elementów układu rozrządu. Użycie dość skomplikowanego mechanicznie i elektrycznie rozwiązania z aparatem - rozdzielaczem jest podyktowane uproszczeniem pozostałej części układu. Nawet dla wielocylindrowego układu świec może być użyta jedna cewka zapłonowa z jednym przerywaczem, kolejno podłączana do poszczególnych cylindrów. Wypieranie przerywaczy mechanicznych przez układy elektroniczne i postęp w technologii cewek zapłonowych spowodował, że aparaty zapłonowe są często zastępowane zespołami cewek wysokiego napięcia (np. każdy cylinder ma własną cewkę, cewki są wyzwalane parami lub indywidualnie, itp.). Upraszcza to układy mechaniczne i przy odpowiedniej jakości komponentów elektrycznych i elektronicznych, zwiększa niezawodność układu zapłonowego (brak ruchomych, stykowych i ślizgowych połączeń elektrycznych wysokiego napięcia).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Aparat_zap%C5%82onowy
Mechanicy zatrudnieni w warsztacie samochodowym
W dużym warsztacie samochodowym wykonywane są wszelkiego rodzaju prace naprawcze przy samochodzie. Do takiego warsztatu samochody są przywożone przede wszystkim przez tych kierowców, którzy uczestniczyli w jakimś wypadku samochodowym, dlatego ich samochody wymagają dokładnego przeglądu nawet, jeżeli pozornie nie widać na nich żadnych uszkodzeń. Duże awarie samochodowe mogą być również spowodowane awarią silnika i systemu napędowego lub hamulcowego, a także posiadaniem wadliwych części w samochodzie. Wszystkie te problemy mogą być szybko rozwiązane dzięki temu, że w warsztacie zatrudnionych jest kilku mechaników, a każdy z nich jest specjalistą w zakresie innej dziedziny związanej z motoryzacją.