Czy każdą część auta da się prosto wymienić?
Budowa samochodu jest dość skomplikowana. Czasem nawet doświadczony mechanik samochodowy nie wie jak znaleźć daną usterkę lub musi bardzo się natrudzić, by coś naprawić, a jeśli chodzi o niedoświadczone osoby, kwestia ta jest jeszcze trudniejsza. Niektóre części da się oczywiście wymienić bez większych problemów i niedogodności, ale bywają również takie, z którymi ciężko jest sobie poradzić. Jeśli więc naprawa ma przebiec sprawnie i bezpiecznie, warto powierzyć ją komuś, kto będzie w stanie zrobić to fachowo. Dobrze jest poszukać renomowanego warsztatu samochodowego wyposażonego w specjalistyczne sprzęty oraz spełniającego wszystkie konieczne warunki. Znajdziemy go bez trudu w Internecie.
Fakty o silnikach spalinowych
Najczęściej spotykane konfiguracje:
silnik spalinowy tłokowy o ruchu posuwisto-zwrotnym tłoka ? najczęściej spotykana jednostka napędowa samochodów, jako napęd główny i pomocniczy siłowni okrętowych, a nawet jako napęd generatorów awaryjnych w elektrowniach atomowych. Moce największych spalinowych silników okrętowych sięgają 80 MW a średnice cylindra 1050 mm. Jest to silnik spalania zamkniętego.
silnik spalinowy tłokowy o tłoku rotacyjnym ? zwany też silnikiem Wankla, spotykany rzadko w motoryzacji, jest to silnik spalania zamkniętego
silnik Stirlinga o chemicznym źródle ciepła (silnik tego typu może też korzystać z innych źródeł ciepła, niż spalanie), jest to silnik spalania otwartego.
silnik turbowałowy jest to silnik turbinowy, z którego moc mechaniczna odbierana jest z wału wirnika turbiny, używany głównie w lotnictwie (silniki turbośmigłowe, śmigłowcowe), w energetyce (siłownia gazowa, układ gazowo-parowy), do napędu śrub okrętowych, sporadycznie w kolejnictwie, jeszcze rzadziej w motoryzacji.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy#Rodzaje_silnik.C3.B3w_spalinowych
Przepustnica - co to takiego?
Przepustnica ? element armatury (rodzaj zaworu motylkowego) służący do regulacji przepływu medium, poprzez obrotowy ruch łopatki (zazwyczaj w kształcie dysku) umieszczonej wewnątrz kanału (oś łopatki jest prostopadła do osi kanału).
Jest elementem gaźnika, a w silnikach z wtryskiem paliwa samodzielnym elementem.
W parowozach regulacja odbywa się zazwyczaj przy zbieralniku pary w kotle. Zdarzają się rozwiązania (np. w Ty246) gdzie przepustnica jest za przegrzewaczem - takie rozwiązanie jest korzystniejsze.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przepustnica