Definicja coworkingu
Coworking (też co-working, z ang. pracować razem) to możliwość indywidualnej lub wspólnej pracy w wynajętym pomieszczeniu, wykorzystywana głównie przez tak zwanych freelancerów. Możliwość coworkingu pozwala im na większy komfort pracy niż w domu. Można pracować spokojnie, ale nie samotnie1.
Centra coworkingowe znajdują się już prawie we wszystkich większych miastach. Z powodu rosnącej popularności coworkingu w Polsce2, także mniejsze obszary miejskie oraz miasta uniwersyteckie coraz częściej oferują przestrzenie dla coworkingu.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Coworking
O adresie dla firmy
Dla wielu firm posiadanie adresu korespondencyjnego może być bardzo ważne. Czasem to kwestia prestiżu - można mieć firmę zarejestrowaną z powodów ekonomicznych w niewielkiej miejscowości, ale lepiej wygląda dla potencjalnych klientów, jeśli adres jest w dużym mieście. Dzięki temu nie musisz również podawać do korespondencji swojego domowego adresu - bo spora część firm właśnie tak jest rejestrowana.
Zalet takiego rozwiązania jest z pewnością więcej. Zwłaszcza, że wirtualne biuro to gwarancja, że korespondencja zawsze zostanie odebrana na czas, a Ty zostaniesz o tym od razu poinformowany. Taka usługa naprawdę ma sens - zwłaszcza, że koszty nie są zbyt duże.
Korzyści - za Wikipedią
Przedsiębiorca, który postanowi korzystać z wirtualnego biura może również liczyć na wiele korzyści, które wiążą się z tą opcją.
Są to:
znaczny spadek kosztów utrzymania biura,
spadek kosztów związanych z wypłacaniem wynagrodzeń pracownikom,
uproszczenie w wypromowaniu firmy,
elastyczność w kwestii lokalizacji,
podwyższenie prestiżu firmy,
doświadczenie i bezpieczeństwo,
profesjonalny personel,
anonimowość prywatnych danych,
szereg dodatkowych usług administracyjnych
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wirtualne_biuro