Kontrola w administracji publicznej
Kontrola w administracji publicznej ? kontrola przeprowadzana wobec organów administracji publicznej, polegająca na zaobserwowaniu, zbadaniu istniejącego stanu rzeczy, skonfrontowaniu go ze stanem pożądanym, wskazaniu uchybień (także ich źródeł) i sposobów ich naprawienia.
Kontrola administracyjna jest zawsze następcza, to znaczy następuje po dokonaniu przez podmiot kontrolowany określonej czynności (która może zostać zakwestionowana).
Przypadki, zakres, skutki, sposób kontroli administracyjnej określają przepisy prawne. Zaś organ kontrolujący z zasady nie jest odpowiedzialny za działania podmiotu kontrolowanego.
Wyróżniamy różne rodzaje kontroli:
wewnętrzną: dokonywaną w ramach danego urzędu, pionu organów, przeprowadzana przez organ nadrzędny, zwierzchnika. Na przykład kontrola ministra działań swoich urzędników, kontrola izby skarbowej nad działaniami urzędu skarbowego
zewnętrzną:
parlamentu (np. wotum nieufności dla ministra, absolutorium dla rządu z wykonania budżetu, komisje śledcze)
parlamentarzystów (interpelacje poselskie, interwencje w sprawach obywateli)
ombudsmana (rzecznika praw obywatelskich)
prokuratury
organów kontroli zewnętrznej administracji (np. izb obrachunkowych, Najwyższej Izby Kontroli, biur kontroli, inspekcji i inspektorów)
opinii publicznej (mediów)
sądów i trybunałów
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kontrola_administracyjna
Wirtualne biura ? jak wybrać?
Osoby wybierające spośród wielu ofert dotyczących prowadzenia wirtualnej biurowości często mają spory problem z wybraniem najkorzystniejszej oferty. Bardzo często dobrym pomysłem na dokonanie naprawdę najwłaściwszego wyboru jest skorzystanie z porady znajomych biznesmenów, korzystających już od dłuższego czasu z tego rodzaju usług. Czasem przydatne jest także przeszukanie Internetu i znalezienie tam opinii na temat działalności takiego biura. Wirtualne biura to dość poważna decyzja, ponieważ osoby zajmujące się taką działalnością mają dostęp do najważniejszych dokumentów dla naszego przedsiębiorstwa. Trzeba wobec tego za każdym razem dokonywać bardzo ostrożnych i przemyślanych wyborów w tym zakresie.
Jakich specjalistów zatrudnia się przy obsłudze wirtualnych biur ?
Jakie osoby są potrzebne do pracy w wirtualnym biurze? Przede wszystkim, najważniejsze funkcje zajmują ludzie zajmujący się sprawami administracyjnymi. Często do wykonywania tego rodzaju zleceń nie są potrzebne zdolności na bardzo wysokim poziomie, jednak do niektórych spraw konieczne jest na przykład wykształcenie administracyjne. Jeśli wirtualne biura oferują również wsparcie w dziedzinach księgowości, pożądane jest również zatrudnienie osoby posiadającej wiedzę w tej dziedzinie. Bardzo często w takich biurach znajdują zatrudnienie także na przykład ludzie zajmujący się marketingiem, które odpowiadają za odpowiednią promocję firmy czy informatycy usprawniający działanie wirtualnych biur, jeśli zajdzie taka potrzeba.