Zajęcia rytmiczne organizowane w przeszkolach
Przedszkolanki powinny pracować z dziećmi w taki sposób, aby maluchy w bezstresowej atmosferze, bardziej poprzez zabawę, wdrażały się w rytm zorganizowanego, codziennego życia. Większość dzieci po raz w przedszkolu zdaje sobie sprawę z tego, że muszą podporządkować się woli większości i zaczynają rozumieć, czym jest upływ czasu. Jednocześnie dzieci w przedszkolu uczestniczą w zajęciach sprawnościowych, w trakcie których wykonują specjalnie przygotowane dla nich ćwiczenia. Mogą także ćwiczyć w rytm muzyki, czemu służą zajęcia rytmiczne, w trakcie których dzieci mogą grać na różnych instrumentach, a także poruszać się w rytm muzyki. Będą mogły także rozpocząć naukę śpiewu, kontynuowaną potem w szkole.
O historii przedszkoli
Przedszkola rozwinęły się z dawnych ochronek, które były instytucjami filantropijnymi, o charakterze opiekuńczym, przeznaczonymi głównie dla ubogich dzieci, ich praca miała charakter misji religijnych lub społecznych (pierwsze powstały w końcu XVIII wieku we Francji). Dopiero w połowie XIX w. rozwinął się w Europie ruch tzw. ogródków dziecięcych, zwane też ?freblówkami? (od nazwiska i ich twórcy i pierwszego teoretyka wychowania przedszkolnego Friedrich Fröbel i stanowiły one prototyp przedszkola; za główny cel stawiały sobie działalność wychowawczą i kształcącą; miały pielęgnować (rozwijać, kształcić) dziecko tak, jak ogrodnik pielęgnuje rośliny (stąd nazwa), stosując odpowiednie metody. Dalszy rozwój pedagogiki okresu przedszkolnego jest związany głównie z dokonaniami O. Decroly?ego i Marii Montessori ? twórczyni metody wychowania przedszkolnego opartej na koncepcjach naturalistycznych. Dawniej zadaniem przedszkoli było zapewnienie dzieciom właściwych warunków rozwoju fizycznego, umysłowego, emocjonalnego i społecznego, wyrównywanie ewentualnych braków i opóźnień w tym zakresie, przygotowanie dziecka do nauki w szkole oraz pomoc pracującym rodzicom w zapewnieniu dzieciom opieki wychowawczej.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przedszkole
Umiejętność odczytywania dziecięcych rysunków
W przedszkolu organizowane są zajęcia plastyczne, w trakcie których wykorzystywane są kredki i flamastry, a także farbki i plastelina. Dzięki temu dzieci poznają właściwe proporcje ciała człowieka i starają się wyrażać swoje emocje. Psychologowie zgodni są co do tego, że młodsze dzieci wszystkie swoje emocje przelewają głównie na papier w tworzonych przez siebie rysunkach. Dlatego dobra przedszkolanka powinna umieć odczytywać emocje dzieci towarzyszące im w trakcie malowania swoich prac i na tej podstawie wyrabiać sobie opinię o domu, w którym dziecko się wychowuje. Tematyka zajęć plastycznych może być przeróżna, od rysunków dedykowanych dla rodziców po własne pomysły na ciekawe rysunki. Dzięki temu dzieci będą mogły rozwijać swoją wyobraźnię.