Wartość prac magisterskich pisanych na podstawie badań statystycznych
Dane statystyczne wykorzystywane są w pracach magisterskich. Po wyniki badań ankietowych sięgają zarówno studenci socjologii, jak i politologii czy nawet teologii. W większości przypadków autorzy prac magisterskich sami przeprowadzają badania ankietowe wśród wybranych przez siebie respondentów, a potem starają się poddać je analizie.
Do przeprowadzenia takiej analizy zostają dokładnie przygotowani przez zajęcia, w których uczestniczą w czasie trwania studiów. W przeciwnym razie muszą sięgać po badania statystyczne przeprowadzane i analizowane przez inne osoby, a informacja o tym musi znaleźć się w pisanej pracy. Trzeba zaznaczyć, że prace magisterskie pisane na podstawie badań statystycznych posiadają ogromną wartość, ponieważ wprost nawiązują do codziennego życia.
Graficzne przedstawienie wyników
Wyniki badań statystycznych i innych analiz najlepiej przedstawić w formie graficznej. Z takie wykresu łatwiej odczytamy potrzebne dane niż z wielokolumnowej tabeli- to oczywiste. Współcześnie przedstawianie wyników badań w taki sposób, czyli jak najbardziej przystępny, umożliwia różne oprogramowanie. Obecnie większość tych programów bazuje na rozwiązaniach mobilnych i przez internet, aby dane były jak najszerzej dostępne.
O tym jakie dane najlepiej przestawić w formie wygodnego wykresu decyduje już sam rodzaj badań oraz metoda statystyczna, która może się różnić w zależności od zleconego badania. Im więcej danych jest do przedstawienia tym bardziej forma graficzna staje się oczywistym wyborem, jednak i to ma swoje granice i nie zawsze okazuje się być praktyczne i zasadne.
Konkurencyjność
Leków i suplementów diety w aptekach jest mnóstwo, a każdy producent reklamuje się, że jego lek czy tez preparat jest najskuteczniejszy, najlepszy i tak dalej. Jest to dość trudny rynek dla nowych produktów mniej znanych producentów i trzeba wykazać się nie lada umiejętnościami marketingowymi, aby zaistnieć dla danej grupy odbiorców.
Cały proces wprowadzania nowego produktu powinien być poprzedzony badaniami wraz z określeniem grupy docelowe, kosztów produkcji, marketingu oraz amortyzacji. Dokładna i wnikliwa analiza tych danych jest najważniejszym etapem w początkach nowego produktu.