Czym jest aplikacja internetowa? Wikipedia
Aplikacja internetowa (ang. web application), zwana również aplikacją webową ? program komputerowy, który pracuje na serwerze i komunikuje się poprzez sieć komputerową z hostem użytkownika komputera z wykorzystaniem przeglądarki internetowej użytkownika, będącego w takim przypadku interaktywnym klientem aplikacji internetowej.
W pracy aplikacji internetowej musi pośredniczyć serwer WWW. Do przygotowania samej aplikacji używa się różnych mechanizmów (np. CGI, JSP, ASP.NET) i języków (np. PHP, Java, C#), jak również serwerów aplikacji. Mechanizm prezentacji danych w przeglądarce określa się czasem mianem cienkiego klienta.
Przykładem aplikacji internetowej jest mechanizm edycji treści encyklopedii Wikipedia. Inne witryny WWW należące do tej kategorii to np. serwis aukcyjny Allegro czy księgarnia internetowa Merlin.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Aplikacja_internetowa
Komputerowa współpraca dziekanatów
Oprogramowanie tworzone jest przez informatyków na zamówienie różnych klientów, między innymi na zamówienie władz uczelnianych. Rektorzy wyższych uczelni zdają sobie sprawę z tego, że ich placówki muszą być obecne w internecie i posiadać zaplecze informatyczne, żeby mogły sprawnie funkcjonować we współczesnym świecie.
Dlatego tworzone są strony internetowe uczelni, na których zamieszczane są informacje dotyczące jej działalności, które służą zachęceniu potencjalnych studentów do skorzystania z jej oferty edukacyjnej, a także umożliwiają porozumiewanie się pomiędzy różnymi podmiotami uczelni. Przy wykorzystaniu łącza internetowego mogą współpracować ze sobą różne dziekanaty, tworzone jest także oprogramowanie odpowiadające na potrzeby studentów.
Wiki i zalety CRM
Koncepcja CRM istnieje w świecie biznesu przez długi czas, ale w ostatnich latach wykorzystanie CRM wzrosło ze względu na lepszy dostęp do technologii i integracji danych. Przedsiębiorstwa powinny przeanalizować rozwiązania CRM w celu utrzymania istniejących klientów i służyć ich unikalnym potrzebom. Jeśli przedsiębiorstwa koncentrują się na dostarczaniu wysokiej jakości usług, które są dostosowane dla tych klientów, a następnie będą budować lojalność, co z kolei będzie skutkować zwiększeniem przychodów.
CRM jest inwestycją dla przedsiębiorstwa i jego zarządu, które musi być akceptowane przez handlowców. To rozwiązanie musi mieścić się w celach przedsiębiorstwa, a personel musi być przeszkolony, inaczej starania pójdą na marne, jeśli prowadzenie sprzedaży nie jest odpowiednio monitorowane i prawidłowo przechwytywane lub jeśli dodatkowe dane klienta nie są dostępne dla odpowiednich ludzi w odpowiednim czasie.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zarządzanie_relacjami_z_klientami