Myjnia tunelowa
Myjnia tunelowa ? rodzaj automatycznej myjni samochodowej. Składa się z ramy wjazdowej, modułu szczotkowego, bramek chemicznych i płuczących oraz suszarek ułożonych w tunel, przez który przeciągany jest samochód pasem transmisyjnym. Sterowanie pasem i etapami mycia odbywa się w cyklu automatycznym i opiera się na fotokomórkach
Myjnia taka może obsłużyć od 50 do 100 samochodów na godzinę, jest prosta i szybka w budowie. Cena sprzętu i budynku pod taką myjnię może sięgnąć nawet 1 mln zł
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Myjnia_tunelowa
rodzaj ręcznej myjni samochodowej
Myjnia bezdotykowa ? rodzaj ręcznej myjni samochodowej. Zazwyczaj jest to myjnia samoobsługowa. Proces mycia opiera się na gorącej wodzie pod ciśnieniem i chemicznych środkach czyszczących. Taka myjnia powinna posiadać system uzdatniania wody lub obieg zamknięty, aby zanieczyszczenia nie dostawały się do gleby.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Myjnia_bezdotykowa
Na konstrukcji zamontowane są szczotki
Myjnia portalowa (bramowa) - rodzaj myjni samochodowej. jest to najczęściej spotykany typ myjni, przede wszystkim przy stacjach paliw. Nazwa związana jest z konstrukcją urządzenia. Ma ona formę bramy poruszającej się nad stojącym nieruchomo pojazdem. Na konstrukcji zamontowane są szczotki, suszarka oraz systemy nanoszenia środków myjących i konserwujących, a także szereg opcji dodatkowych. Myjnie tego typu są w stanie umyć do 16 samochodów na godzinę, jednak istnieją rozwiązania, w których zastosowanie dwóch oddzielnych bram myjącej i suszącej ? pozwoliło na zwiększenie przepustowości do ponad 20 pojazdów. Muszą być instalowane w ogrzewanej hali o minimalnej długości 10,5 m
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Myjnia_portalowa